Google Shopping
Effektiv online markedsføring handler i bund og grund om konverteringsrater – altså at forvandle nysgerrige besøgende til reelle kunder. Men hvordan får du så bedst et godt afkast af dine kampagner og annoncer? En del af svaret bør uden tvivl være Google Shopping, som er et yderst effektivt middel for webshops, der ønsker at få deres produkter over rampen og ned i kundernes virtuelle indkøbskurve.
Hvad er Google Shopping
Google Shopping er beklageligvis stadig ukendt land for mange webshops, men der er altså rigtigt meget at vinde, hvis du forstår at udnytte værktøjet. Google Shopping er kort sagt annoncering via deciderede produktbilleder. Du kender dem fra, når du søger på et specifikt produkt på Google. Hvis du har søgt på en bestemt kondisko, dukker en række annoncer med produktbilleder og pris op enten i toppen eller i siden af søgeresultaterne. Du får altså en meget synlig og dermed effektiv annonceplacering. Ved både at vise et billede af produktet og give en pris, har kunden noget meget konkret at forholde sig til, og derfor er salget mere inden for rækkevidde end med mange andre annonceformer.
Jeg tilbyder også søgemaskineoptimering »
Flere annonceformer samtidig
Det gode ved Google Shopping er desuden, at det fungerer uafhængigt af eksempelvis Google AdWords. Du kan altså sagtens have dine normale tekstbaserede annoncer kørende, samtidig med at dine Google Shopping annoncer dukker op blandt søgeresultaterne. Du kan også få vist op til flere Shopping annoncer på én gang.Google sørger for, at din annonce dukker op, når der bliver søgt på et givent produkt.
Hvordan fungerer Google Shopping
For at komme i gang med Google Shopping kræver det blot, at Google modtager en fil med informationer om hele din webshops sortiment. På den måde sørger systemet selv for at udvælge, hvilke produkter der annonceres for på hvilke søgeresultater. Når en potentiel kunde klikker på Shopping annoncen bliver de sendt direkte til produktsiden, og herfra er der ikke langt til, at kunden kan gennemføre købet. Det er altså en meget direkte form for annoncering, der sørger for, at der ikke er langt fra tanke til handling. Her er ligesom med Google AdWords tale om en Pay Per Click annoncering, da det først koster, når kunden klikker på reklamen. Det unikke ved Google Shopping er, at du ikke kan forudbestemme, hvilke søgeord dine annoncer dukker op ved. Det handler derimod om din annoncetekst og produktbeskrivelse. Derfor er det afgørende med professionel sparring i, hvordan du optimerer dine beskrivelser og specifikationer, så annoncerne når ud til kunden.
Jeg tilbyder også Google Adwords »
Professionel hjælp til opsætning af Google Shopping
Stort set alle webshops inden for alle brancher, der benytter salg med kreditkort, kan benytte sig af Google Shopping. Vigtigst af alt behøver du ikke stå med besværet med opsætningen selv. Jeg hjælper dig godt på vej ved at planlægge din Google Shopping kampagne, så du får mest muligt ud af den uden at bruge unødige annoncekroner. Kom i gang med Google Shopping i dag og høst gevinsten i morgen.