Det er næsten en umulig opgave at få potentielle kunder til at købe et givent produkt eller tilmelde sig en begivenhed, hvis vi ikke ved, hvordan vi bedst appellerer til dem og dermed tiltrækker dem. Hvis du skal have succes med din online virksomhed eller webshop, handler det altså grundlæggende om, at du skal kende dine brugere og deres online adfærd indgående. Med bruger- og webanalyse baseret på kvalificeret data og statistik kan du finde ud af endnu mere om din trafik.
Hvad er bruger- og webanalyse
Formålet med bruger- og webanalyse er kort sagt at optimere og effektivisere din hjemmeside gennem indsigt i dine besøgendes adfærd online. Hvis du eksempelvis ved, præcis hvor dine besøgende mister interessen på din side og måske endda hopper over til konkurrenten, har du mulighed for at skride til handling her og lynhurtigt rette op på det, der ikke fungerer. Her er ikke tale om en engangsløsning. Webanalyser skal foretages løbende, så du hele tiden er opdateret på, hvad dine brugere vil have, og så du konstant kan forbedre dit online univers og dermed opnå større succes. Hvis du vil være et skridt foran konkurrenterne, så få mig til at stå for regelmæssige bruger- og webanalyse af din hjemmeside. Dermed sikrer jeg, at du lærer dine brugere at kende.
Analyser efter dit behov
Men før vi sammen kan lære dine brugere at kende gennem bruger- og webanalyser, skal jeg lære dig og din forretning at kende. Succesfuld webanalyse bunder nemlig i ordentlig viden om, hvad virksomhedens formål er, så jeg som din samarbejdspartner ved, hvor jeg skal lægge fokusset for mine analyser. Der er nemlig mange måder at gribe arbejdet an på og lige så mange værktøjer, der kan anvendes. Jeg vil dog oftest hjælpe dig med opsætning af vigtige analyseredskaber som Google Analytics, heatmapping og Google Tag Manager samt lægge en grundig plan for konverteringsoptimering, så du kan forhøje andelen af besøgende, der bliver til betalende kunder. Sammen opsætter vi en række hovedmål og delmål for din hjemmeside, som jeg løbende sørger for at måle, analysere og evaluere på. Herefter kan jeg udvikle en konkret handleplan for at rette op på de punkter, hvor den indsamlede data afslører, at din hjemmeside ikke performer optimalt. At stå for alt fra analysedelen til det efterfølgende optimeringsarbejde helt selv, kan være en uoverskuelig tjans, da det som sagt kræver løbende kontrol og opfølgning. Lad derfor mig stå for opgaven for dig, hvordan vi sammen bedst muligt implementerer bruger- og webanalyser i din online forretning.. På den måde når du med garanti i mål med din forretningsplan.
Få en uforpligtende samtale med mig i dag.