Konverteringsoptimering
Vi kender det fra os selv, når vi besøger en hvilken som helst hjemmeside. Hvis vi ikke lynhurtigt finder det, vi søger, eller noget der fanger vores opmærksomhed, er vi hurtigt videre til den næste udbyder.
Derfor er det altafgørende, at du som virksomhedsejer optimerer din hjemmeside bedst muligt, så du formår at konvertere din trafik til virkelige kunder, som er med til at skabe bedre tal på bundlinjen.
Konverteringsoptimering spiller en rolle her. Det kan være en smule abstrakt at forstå, men med mig ombord som din professionelle samarbejdsparter, kan jeg hjælpe dig med at forbedre din konverteringsrate og dermed din virksomheds overordnede succes.
Hvad er konverteringsoptimering?
Kort og godt handler konverteringsoptimering om at få de besøgende på din hjemmeside eller webshop til at gøre det, som er formålet med din virksomhed. Det kan være at købe et produkt, ringe jer op eller sige ja til at modtage et nyhedsbrev. Ved at arbejde med din konvertering kan du spare kostbar tid på markedsføring, da du ved den rette konverteringsoptimering kan forbedre procentdelen af dine besøgende, som rent faktisk bliver til kunder.
Værktøjer til konverteringsoptimering
Der er mange måde at konvertere trafik til køb. Et godt sted at starte er hastighedsoptimering, da alle undersøgelser viser, at vi som besøgende er utålmodige, og hvis din hjemmeside er for langsom, så forsvinder brugerne omgående. Derudover kan jeg hjælpe dig ved at bruge en række værktøjer alt efter dit behov. Det kan eksempelvis være Google Analytics, som gør det muligt at analysere på alt fra trafiktal til brugeradfærd samt kortlægning af målgruppen, som i sidste ende kan generere mere salg for dig. Alt arbejdet er baseret på grundig analyse af din virksomhed, forretningsmodel, målgruppe og målsætning, så optimeringsmetoderne har den rette effekt.
Forvandl besøgende til betalende kunder
Hvis du ønsker at forvandle besøgende til permanente kunder, er førstehåndsindtryk, psykologiske triggers og brugervenlighed nøgleordene. Jeg hjælper dig med at skabe den gode online oplevelse for dine besøgende, så de går hele vejen til betalingssiden og ikke blot lægger varer i kurven. Der er ikke en standard formel for konverteringsoptimering, som passer til alle kunder eller virksomheder. Jeg går ind for at fokusere på individualitet i mit arbejde med konverteringsoptimering. Jeg sætter en dyd i at aflæse, hvordan vi sammen bedst opsætter og designer din hjemmeside, så den afspejler din filosofi og appellerer til din kernemålgruppe. Derfor skræddersyer jeg altid en konverteringsoptimeringen til din forretning, så du i sidste ende for en sund virksomhed med en høj konverteringsrate.