Uanset om du fører en større eller mindre virksomhed, er det afgørende, at du løbende analyserer på, hvordan din hjemmeside præsterer. På den måde kan du konstant opdatere og forbedre dit online univers, og det er den direkte vej til flere kunder og dermed bedre omsætning for dig og din virksomhed.
Her kommer Google Analytics ind i billedet. Google Analytics er nemlig et helt uundværligt værktøj at kende, ligegyldigt om du selv står for din online markedsføring eller vælger at have en professionel partner som mig i ryggen til at klare arbejdet for dig.
Hvad kan Google Analytics gøre for dig?
Google Analytics er et analyseredskab, der gør det muligt for dig at få unik viden og statistik om brugernes adfærd på din hjemmeside. Udover at informere om besøgstal, kan jeg ved brug af Google Anatytics hjælpe dig med at forstå, hvordan brugerne anvender hjemmesiden, og hvordan du får flere til at klikke ind og blive hængende. Det er ligeledes en måde at få et indblik i at arbejdet med søgemaskineoptimering og Google Adwords, som jeg også er specialiseret inden for, giver de resultater, som netop du er ude efter.
Arbejdet her er nemlig intet værd, hvis ikke du sørger for, at få analyseret på resultaterne, så du konstant kan opdatere og forbedre din virksomheds online tilstedeværelse.
Lær dine brugere at kende med Google Analytics
God markedsføring handler i bund og grund om at kende sine kunder i dybden, og her er Google Analytics et genialt redskab. Værktøjet er baseret på nøjagtigt kvantitativ data, som kan give enormt specifik viden om netop det, du ønsker at analysere og forbedre på.
Google Analytics kan blandt andet give viden om:
- Hvor mange besøger din hjemmeside
- Hvem er dem, der besøger din hjemmeside (Køn, alder, geografi)
- Hvor kommer min trafik mest fra
- Hvilke sider på min hjemmeside får flest besøgende
- Hvor mange besøgende på min hjemmeside køber rent faktisk noget
Hjælp til korrekt opsætning og tracking
Det er ikke besværligt at komme i gang med at bruge Google Analytics, men det er dog afgørende, at opsætningen er korrekt fra starten, hvis du vil have det rette udbytte af analyseværktøjet. Her er jeg den helt rette samarbejdspartner, da jeg skridt for skridt hjælper dig med at opsætte værktøjet, så det passer til dine behov. Her er standardopsætningen nemlig ikke altid optimal. I opsætningen hjælper jeg med at tage højde for din virksomheds individuelle mål, så vi vælger at sætte tracking på de korrekte data. Den rigtige tracking kan blandt andet fortælle dig, hvor størstedelen af din trafik kommer fra, så du kan målrette din markedsføring mere præcist. Det sparer dig tid og kan være en let vej til øgede besøgstal og omsætning.
Professionel rådgivning til brug af Google Analytics
Det er forskelligt fra branche til branche, hvordan Google Analytics bedst bruges, derfor er du altid velkommen til at kontakte mig for en snak om, hvordan jeg bedst hjælper dig med at opsætte Google Analytics, så du når dine mål.