Facebook har i rivende fart udviklet sig til langt mere end et socialt medie for universitetsstuderende. Facebook henvender sig i langt høj grad til både virksomheder og potentielle kunder. Dette medvirker til, at Facebook er en ideel platform, når det kommer til markedsføring – om det er B2C eller B2B, så er Facebook en velegnet platform til formålet.

Men som med så meget andet, så kan det være en jungle at finde rundt i den rette og bedste strategi for markedsføringen på en sådan platform. I takt med at Facebook, som medie, er blevet allemandseje, så gør det også både konkurrencen såvel som strategier til markedsføring mere krævende. En virksomhed kræver energi og fuldt fokus, og ved at vælge Facebook Bureau Aarhus som varetager af virksomhedens markedsføringsstrategi på Facebook, så er der sikret sikkerhed effektiv markedsføring for virksomheden, uden det vil tage noget som helst af hverken din eller din virksomheds dyrebare tid.

Det er ikke ’bare’ at poste på Facebook længere. Forbrugerne er langt mere vante på denne platform, da de bruger mange timer – og for de flestes vedkommende, har deres Facebook med sig over alt. Derfor kræves en målrettet plan for indholdet der skal postes, hvilke delinger virksomheden skal gøre brug af og ikke mindst hvilken form for aktiviteter siden skal have. Det var den ene ting i den målrettede plan, for det kræver yderligere overvejelser. Det er nemlig ikke irrelevant, hvilket tidspunkt samt hvilke emner der skal postes. Det hele skal være en del af en større, og ikke mindst, gennemtænkt strategi for Facebooksiden og virksomhedens tilstedeværelse.

En effektiv marketingmaskine

Der er meget trafik, og som førnævnt skyldes det blandt andet, at (for)brugerne primært altid har adgang til sin Facebook-profil, så det nytter altså ikke noget at sove ved havelågen, hvis din virksomhed skal være synlig på denne platform. Ligeledes ønskes der ikke, at ens indhold drukner i de forkerte feeds, og endnu engang er det ikke fordelagtigt at skyde med spredehagl i sin markedsføring. Facebook kan være en utrolig effektiv marketingmaskine, såfremt den anvendes korrekt. Med det rigtige Facebook bureau i Aarhus som mit, har jeg værktøjerne til, at målrette kampagnerne mod de helt snævre målgrupper, såvel som de lidt bredere. Denne målrettede kampagneførelse vil sikre et effektivt udnytte hos virksomheden generelt og som brand. Yderligere forefindes en ekstra gulerod gennem denne markedsføringstype, og det er, at kendskabet til kunder og kundeemner kun øges og stiger. Dette bidrager til en række faktorer fremadrettet i virksomheden – eksempelvis produktudvikling og videre yderligere markedsføringskoncepter.

Dette øgede kundekendskab skabes primært i det, som Facebook er allerbedst til; det sociale. Det er gennem den direkte kundekontakt at kundekendskabet øges markant. Det er der en række fordele i, og ved hjælp fra et Facebook bureau vil virksomheden kunne få udarbejdet kampagner, som tilpasser sig helt ned i detaljen til den rette målgruppe. Dette vil skabe opmærksomhed hos den enkelte Facebook-brugers interesse i og interaktion med virksomheden generelt, på dens hjemmesid eller webshoppen og selvfølgelig – Facebook-siden.

Når der tilbydes så specifikke kampagneløsninger, så bliver oplevelsen for den enkelte, potentielle kunde ganske særlig – og det er medvirkende til en positiv oplevelse hos denne; og det er dét, som gør at de vender tilbage. Så hvis din virksomhed er klar til en optimering af dens Facebook-eventyr og markedsføring herpå, så tøv ikke og send en besked.

Velkommen! Jeg har mange års erfaring med online markedsføring. Book et møde idag og lad mig hjælpe din forretning til bedre positionering online.

Theis
Online specialist,
Vidste du..

At 82% af den danske befolkning køber online ifl. dansk statistik?

Har du et spørgsmål?

Jeg svarer gerne på spørgsmål indenfor online marketing. Skriv til min mail.