Få flere emails
E-mails er et vigtigt redskab på de fleste arbejdspladser. Det er nemlig sådan, vi kommunikerer med kunder, medarbejdere og samarbejdspartere og videregivere vigtige informationer. E-mails kan dog også indgå som en væsentlig og værdifuld del af din markedsføringsstrategi gennem såkaldt e-mail marketing, som har til formål at skabe awareness om dit brand, opbygge kundetillid og ikke mindst forøge omsætningen. For at alt det kan blive til virkelighed, kræver det dog, at du har adgang til et stort sortiment af e-mailadresser, som du kan sende dine kampagner via e-mail ud til. Din e-mailliste er med andre ord nøglen til succes inden for denne form for markedsføring.
Sådan får du flere mails
Hvis du vil have adgang til e-mails, som du kan sende dine budskaber ud til, gælder det om at få potentielle kunder til at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Men hvordan får du så folk til det? Der er flere gode fremgangsmåder, som du kan prøve kræfter med. Du kan blandt andet udnytte dine annoncer på Facebook til formålet. Her er det nemlig muligt at lave en såkaldt ”Lead Ad”, som gør det muligt for brugerne at tilmelde sig direkte gennem annoncen. Du kan også forsøge at lokke kunderne til, når de besøger din hjemmeside. Her kan du lade en pop-up-vindue dukker op, som fortæller, hvorfor den besøgende naturligvis bør tilmelde sig dit nyhedsbrev. Det samme kan du gøre, når kunder forlader siden igen gennem et såkaldt exit pop-up-vindue.
Dem skal du få til at melde sig til
Selvom det selvfølgelig handler om at få så mange tilmeldinger som muligt, så din emailliste kan vokse sig stor og stærk, bør det dog ikke være dit eneste fokuspunkt. Det handler nemlig ikke kun om, hvor mange du får til at tilmelde sig, men også at det er de rigtige e-mails, der melder sig til. De fleste mennesker har i dag op til flere forskellige e-mailadresser til forskellige formål. Hvis du vil få noget ud af din e-mail marketing, skal du sigte efter at få fingrene i folks personlige mailss eller alternativt deres arbejdsmails. Derimod skal du undgå at få fat i de mailadresser, som folk bare bruger til at få fat på gode tilbud for derefter at smide dem i papirkurven. Her er der nemlig stor chance for, at din mail aldrig vil blive åbnet, og at de potentielle kunder derfor aldrig modtager dit budskab. Derudover er det naturligvis fordelagtigt at få fat i e-mails fra den målgruppe, som rent faktisk kunne tænkes at have interesse i det, som din virksomhed sælger, da chancen for afkast dermed er størst.