Email markedsføring
De fleste virksomheder bruger e-mail til at kommunikere med kunder og samarbejdspartnere hver eneste dag. Det er dog nok de færreste, der ved, hvor stor værdi den populære kommunikationsform kan få for et firma. Mails har nemlig langt flere fordelagtige funktioner end blot udveksling af beskeder. Du kan nemlig med stor succes inkorporere e-mails som en fast del af din markedsføringsstrategi. E-mail markedsføring er et enestående redskab til at række ud til din målgruppe og skabe bevidsthed om netop dit brand. Jeg er ekspert i at få mest mulig ud af e-mails som værktøj til at opbygge og promovere din virksomhed, og sammen finder vi en løsning, der passer til dine visioner og ikke mindst marketingsbudget.
Formålet med e-mail markedsføring
Med hvad er det så helt konkret, du kan opnå ved at bruge tid og penge på e-mail markedsføring? Faktisk er det næsten kun fantasien, der sætter grænser for, hvilke formål denne form for marketing kan tjene. Først og fremmeste kan du bruge e-mail markedsføring til at opbygge en sund og stærk kundeloyalitet, som kan være afgørende for fastholdelse af eksisterende kunder. Det kan opnås ved at spørge ind til kundernes tidligere købsoplevelse, ved at give gode råd til anvendelse af produktet, eller ved blot at pleje den gode kunderelation gennem information og indhold, der har både kvalitet og relevans. E-mails kan naturligvis også være oplagte at bruge, hvis du ønsker at skabe mersalg af et bestemt nyt produkt. Det kan ske gennem unikke kampagner eller tilbud, som sendes ud til nye eller eksisterende kunder. Et sidste og afgørende formål er også, at du kan bruge e-mail markedsføring til at skabe bevidsthed omkring dit brand eller produkt, da genkendelighed er afgørende for at tiltrække kunder, der fører til salg. Heri ligger også det at opbygge troværdighed ved at fremvise relevante kompetencer og resultater, som tydeligt demonstrerer overfor modtagerne, hvorfor netop din virksomhed er bedre end konkurrenterne.
Uanset med hvilket formål for øje du ønsker at anvende e-mail markedsføring, står jeg klar til at hjælpe dig igennem helt processen. Lige fra den spæde idéfase til e-mail kampagnen er skudt af sted, og det efterfølgende evalueringsarbejde går i gang, hjælper jeg dig på vej, så du får mest mulig værdi for dine markedsføringskroner.