- 5. november 2017
- Posted by: Theis Hansen
- Category: Markedsføring
En kunde skal i gennemsnit, på baggrund af undersøgelser, præsenteres for et salgsbudskab 7 gange inden kunden tager handling til en konvertering. Display nurturing er en effektiv måde at bearbejde og modne potentielle kunder, som har besøgt dit website med differentieret og intelligente budskaber om din virksomhed eller dit produkt. Det styrker med andre ord din remarketing annoncering.
Display nuturing arbejder på et mere intelligent niveau i dit remarketing flow end enkelt simpelt opsat remarketing annonce. Et display nuturing program er blandt andet tidsstyret, hvilket betyder at annonceringen lægger ud med ét budskab, som måske den følgende uge afløses af et andet og derefter afløses yderligere af et tredje. Så der er så at sige et flow i annonceringen. Desuden har det effekten, at når det først er opsat, så kører det automatisk og føre dine potentielle nye kundeemner ud på en rejse og arbejder dem længere ned i marketingtragten.
Og hvorfor er det her så smart? Det er vældig brugbart og smart, når kunderne ikke fx ikke udfylder formularer, køber eller giver sig til kende. For eksempel er det typisk under 5% af websitebesøgende, der udfylder sin e-mail. Ud af de 5% så er det op til 80%, som slet ikke åbner din udsendte e-mail. Der kan være mange årsager til, at kunden ikke giver sig til kende for dig. Tid, prioritering, forstyrrelser. Uanset hvad er det generelle billede, at mange fravælger disse formularer, og det kan være temmelig frustrerende som virksomhed. Blandt andet fordi formularer osv. kan have krævet en stor mængde ressourcer, som nu synes spildte. Så hvis du gerne vil tiltrække kundeemnerne til landingpage eller website, måske starte dialog marketingsforløb. Så er løsningen altså et display nurturing program.
Det display nurturing programmet gør for dig er, at være meget insisterende på dine vegne og egentlig forfølge dine kunder. Det tracker adfærd og indsamler informationer – alt sammen noget, som er brugbart for dig til et målrette budskaber og marketingkampagner. Display nurturing programmet går allerede i gang efter første besøg. Så starter modningen af kundeemnerne, og der sker en forfølgelse. Men den er langt mere harmonisk og et mere naturligt flow end simpel retargeting. Det kan beskrives, som en historie der er brudt op i delhistorier, og hver enkelt historie er modnende over for kundeemnet. Det starter ganske overordnet med udbyttet, og langsomt bevæger det sig til et mere konkret plan. Bannerne er forandrede hver gang, og er altid relevante.
Effekten er ikke til at tage fejl af. Der er en langt større sandsynlighed for at påvirke og konvertere emnerne.