Digital strategi

Digital strategi

De fleste af os ved, at det kræver en fornuftig og gennemtænkt forretningsstrategi, hvis en hvilken som helst virksomhed skal have succes. De gælder uanset, om du ejer en lokal håndværkervirksomhed eller sælger børnetøj fra din wepshop online. I den forretningsstrategi er det dog også essentielt at indtænke et digital perspektiv. Vi lever i en verden, der stadig bliver mere og mere digital, og derfor kommer vi ikke uden om, at en god digital strategi er nødvendig, hvis du vil have succes.

Stærk samarbejdspartner med digitalt perspektiv

Men den digitale verden er som sagt lidt af en jungle, og derfor står jeg klar med en hjælpende hånd. Jeg står til rådighed, både når det gælder planlægning af en skræddersyet og unik digital strategi, som passer til din virksomhedsprofil, men også når det kommet til selve udførelsen. Jeg har øje for, hvilke digitale tiltag der fungerer for dig, og hvilke vi med fordel i fællesskab kan udnytte endnu bedre, så din virksomhed lever op til sit fulde potentiale.

Hvad indebærer en digital strategi

Det første punkt på dagsordenen, når jeg hjælper virksomheder med deres digitale forretningsstrategi, er, at vi sammen laver en grundig forventningsafstemning. Det er vigtigt at hovedmålet og delmålene med strategien er klart defineret, så vi ved, hvad vi arbejder hen i mod. Der er mange ting en digital strategi kan måle, tracke og analysere på, og derfor er vi nødt til at lægge et konkret fokus fra starten, hvis strategien ikke skal blive for overfladisk. Det kan være alt fra antal sidevisninger til en demografiundersøgelse af kernemålgruppe. Det afhænger alt sammen af, hvad du ønsker at opnå digitalt med din virksomhed. Uanset hvad, står jeg klar på sidelinjen til at vejlede og guide dig på vej, og når det gælder selve udførelsen, garanterer jeg resultater hver gang.

Den digitale strategis fire faser

Når en digital strategi skal udarbejdes, går man typisk igennem fire lige vigtige faser. Den første er analysefasen. Her kortlægges blandt andet kundernes behov, virksomhedens målsætninger og ikke mindst de ressourcer, som virksomheden har til at realiserer en eventuel strategi. Ud fra analysefasens konklusioner kan strategifasen begynde. Her besluttes hvilke fokuspunkter den digitale strategi skal have for lige netop din virksomhed. Herfra går vi videre til operationaliseringsfasen, hvor selve arbejdet med at fastlægge, hvilke tiltag der skal tages for at realiserer strategien, sættes i gang for alvor. Sluttelig kommer udbyttefasen, hvor der redegøres for, hvad realiseringen koster økonomisk, men også hvad virksomheden står til at tjene, hvis strategien når i mål.

Det kan virke uoverskueligt, men bare rolig. Planlægningen af den mest optimale digitale strategi for lige netop din virksomhed bliver let som en leg med mig på holdet. Kontakt mig i dag og få en uforpligtende snak om, hvad jeg kan gøre for at realisere dine digitale drømme.

Velkommen! Jeg har mange års erfaring med online markedsføring. Book et møde idag og lad mig hjælpe din forretning til bedre positionering online.

Theis
Online specialist
Vidste du..

At 82% af den danske befolkning køber online ifl. dansk statistik?

Har du et spørgsmål?

Jeg svarer gerne på spørgsmål indenfor online marketing. Skriv til min mail.

Jeg tilbyder også Adwords